نمایشگاه مجازی «ایرانِ دل» میزبان اهالی فرهنگ و هنر

نمایشگاه مجازی «ایرانِ دل» میزبان اهالی فرهنگ و هنرنمایشگاه مجازی «ایرانِ دل» میزبان اهالی فرهنگ و هنر

بیست‌ویکم اسفندماه ۱۴۰۰ همزمان با روز بزرگداشت شاعر بلندآوازه، حکیم نظامی گنجوی، آیین اختتامیه نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایرانِ دل» با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، مهدی رمضانی دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مسئولین عالی استان اردبیل در مجتمع فرهنگی و هنری فدک این استان برگزار شد.

فراخوان این هنرواره در دی‌ماه سال ۱۳۹۹، در رشته‌های خط نستعلیق و شکسته نستعلیق منتشر و با استقبال گسترده هنرمندان خوشنویس از سراسر کشور مواجه شد. مجموعا ۳۳۹ اثر شامل ۱۸۲ اثر در بخش نستعلیق و ۱۵۷ اثر در بخش شکسته نسعلیق از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه هنرواره ارسال گردید و براساس اعلام نظر هیئت داوران، ۷۵ اثر از ۷۵ خوشنویس منتخب کشور (یک اثر برتر از هر هنرمند) به نمایشگاه راه یافت.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری نمایشگاه و اختتامیه این رویداد با تأخیر و در نهایت از تاریخ ۲۷ دی‌ماه لغایت ۷ بهمن ۱۴۰۰ در شهر اردبیل، برگزار گردید. همچنین آئین اختتامیه و تجلیل از آثار برتر هنرواره در روز ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰، همزمان با روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، با حضور مقامات کشوری و استانی و هنرمندان منتخب، در شهر اردبیل برگزار شد.

لازم به ذکر است، گالری مجازی با حمایت حوزه هنری دیجیتال آثار برگزیده این نمایشگاه را برای علاقمندانی که امکان بازدید حضوری ندارند، به نمایش می‌گذارد. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک زیر از این آثار دیدن کنند.

https://hozehonari.ir/ardbil/02/