برگزاری نمایشگاه «چش سو» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

برگزاری نمایشگاه «چش سو» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهربرگزاری نمایشگاه «چش سو» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

آثار تصویرگری مریم فضل‌الله نژاد به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در نگارخانه سوره حوزه هنری مازندران به نمایش در آمد.

 به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نمایشگاه آثار تصویرگری «مریم فضل‌الله نژاد» به مناسبت سالروز فتح خرمشهر روز سه‌شنبه ۳ خرداد سال جاری با حضور سمیه قاسمی طوسی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، عربعلی مدیر گروه هنر دانشکده قدسیه ساری و رئیس حوزه هنری مازندران در نگارخانه سوره این مرکز گشایش یافت.

فضل‌الله نژاد در حاشیه این نمایشگاه تصویرگری گفت: «چش سو»(به معنی نور دیده) با ارائه ۲۰ اثر گرافیکی با تکنیک‌های دیجیتالی (قلم نوری و فتوشاپ)، ویژه گرامیداشت مادران، همسران و فرزندان شهدا و برداشتی انتزاعی از تجلی احساسات آنان در مواجهه با شهید به عنوان عضوی از خانواده، انتظار، مشغله و واگویه های آنان می‌باشد.

وی با ابراز این نکته که آثار یاد شده در قالب یک مجموعه دفاع مقدسی با پی نوشت مازندرانی آماده شده افزود: اصولا در جریان آثار دفاع مقدسی(در اغلب رشته های هنری) از زنان، نقش، کارکرد و جایگاه آنان کمتر صحبت شده و این انگیزه نمایشگاه چش سو بوده است.

این مدرس جوان که تحصیلات کارشناسی ارشد رشته گرافیک و تصویرسازی از دانشگاه تهران و تجربه نمایشگاه‌های فردی و گروهی دیگر را نیز دارد، افزود: امروزه هنرمندان باید جهت برقراری ارتباط سازنده با مخاطب، سلایق آنان را دانسته و دست به تولید اثر بزنند، و من با همین انگیزه از تکنیک‌های دیجیتال استفاده کردم چراکه این شیوه‌ها برای قشر نوجوان و جوان جذاب‌تر خواهد بود.

آثار ارائه شده در نمایشگاه چش سو محصول تلاش مریم فضل‌الله نژاد و از تولیدات ویژه مندرج در سند تحول حوزه هنری انقلاب اسلامی مازندران است.