جشنوار هنری «آوای مهر» ویژه افراد دارای معلولیت افتتاح می‌شود

جشنوار هنری «آوای مهر» ویژه افراد دارای معلولیت افتتاح می‌شودجشنوار هنری «آوای مهر» ویژه افراد دارای معلولیت افتتاح می‌شود

جشنواره هنری آوای مهر از سوی اداره کل بهزیستی استان تهران و با مشارکت خانه موسیقی ایران، شهرداری تهران، خانه‌ موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد و دیگر نهادها برگزار می‌شود.

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ سمانه زمانی، مدیر کل بهزیستی استان تهران، گفت: آیین افتتاحیه جشنواره آوای مهر روز چهارشنبه مورخ پنجم مردادماه از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ در خانه‌ موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد برگزار می‌شود و از سخنران‌های این برنامه دکتر علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی ایرانو چهره‌های دیگر سیاسی، ‌ فرهنگی و هنری خواهند بود.

زمانی در ادامه اظهار داشت: جشنواره، ویژه افراد دارای معلولیت است و در سه بخش موسیقی، ادبیات و خوشنویسی برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند روز بعد از برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره، یعنی از تاریخ ۶ مرداد به بعد، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس خیابان پیروزی، چهارصد دستگاه، انتهای خیابان بایزید بسطامی، خانه‌موزۀ دکتر معین و استاد امیرجاهد ارسال نمایند.

رئیس این جشنواره در ادامه تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند پس از تکمیل فرم درخواست، آثار خود را تا پایان آبان ماه، به صورت فیزیکی (ارسالCD  آثار) و یا از طریق  پیام رسان‌های واتس‌اپ و تلگرام فرم مربوطه و آثار خود را برای دبیرخانه  ارسال نمایند.

وی اضافه کرد: اعلام نتایج و بررسی آثار در آذرماه انجام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

زمانی افزود: اجراهای صحنه‌ای نیز پیش‌بینی می‌شود که در دی‌ماه برگزار شود و در نهایت اجرای صحنه‌ای برگزیدگان جشنواره را خواهیم داشت.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در رابطه با مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان نهایی نیز گفت: پیش بینی میشود این مهم در بهمن‌ماه این مراسم برگزار شود.

وی در خصوص رده سنی شرکت‌کنندگان بیان داشت: ۵ تا ۱۱ سال گروه الف، ۱۲ تا ۱۸ سال گروه ب، ۱۹ تا ۳۵سال گروه ج، و ۳۶ سال به بالا نیز رده سنی د، که با توجه به نوع معلولیت از یکدیگر تفکیک خواهند شد.

زمانی در مورد بخش خوشنویسی اعلام کرد: این بخش در سه حوزه قلم نی، تحریر، و نقاشی‌خط برگزار خواهد شد و موضوع نیز آزاد خواهد بود و هر شرکت‌ کننده مجاز است یک اثر در اندازه پنجاه در هفتاد سانتیمتر و یا در قطع A3 بدون قاب یا پاسپارتو به دبیرخانه ارسال کند.

وی در خصوص بخش موسیقی ادامه داد: بخش موسیقی در قالب تکخوانی و تک‌خوانی، دونوازی، و گروه‌نوازی برگزار خواهد شد که افراد باید قطعه‌ خود را حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه ضبط کنند.

سمانیه زمانی در مورد بخش شعر و ادبیات، گفت: شعر نو، کلاسیک، و قطعه ادبی شامل این موضوع است و مبحث آزاد نیز پیش بینی شده است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی http://moeenjahed.ir/  مراجعه کنند.