فراهم شدن بستر فروش آثار هنری برای هنرمندان

فراهم شدن بستر فروش آثار هنری برای هنرمندانفراهم شدن بستر فروش آثار هنری برای هنرمندان

مجدالدین معلمی در سومین روز از نشست رؤسای مراکز استانی ضمن تقدیر از فعالیت‌های سازمان سینمایی بیان کرد: حوزه هنری در سال‌های گذشته‌ فیلم‌‌های بسیاری را تولید کرده، که به دلایل مختلف همراه با این فیلم‌ها برند حوزه هنری دیده نشده‌است، اما در سال ۱۴۰۰ با حضور پررنگ سازمان سینمایی سوره در جشنواره فیلم فجر اتفاقات خوبی رخ رقم خورد که امیدواریم استمرار داشته‌ باشد.

معاون هنری حوزه هنری با بیان این نکته که یکی از مأموریت‌های اصلی معاونت هنری ابتدای شکل‌گیری تولید آثار فاخر و خوب بوده‌است اظهار کرد: تولید کار ضعیف کل حوزه هنری را زیر سوال می‌برد و نباید این اتفاق رخ بدهد؛ کیفیت را نباید فدای کمیت کرد، تولید خوب باعث می‌شود خانواده‌ حوزه هنری در همه کشور سرش را بالا بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: کار خوب چهار ویژگی دارد؛ به لحاظ مضمونی به‌ روز است، خلاقیت محتوایی دارد، از لحاظ فنی و تکنیکی عالی است و توانایی جذب مخاطب دارد.

مجدالدین معلمی با اشاره به تحولی که در رویکرد‌های معاونت هنری ایجاد شده‌است تأکید کرد: به طور میانگین روزی دو محفل و یا جشنواره در حوزه هنری در حال برگزاری است، اما بسیاری از آن‌ها تأثیر اجتماعی نداشتند؛ بر همین اساس رویکرد ما در این معاونت اضافه کردن واحدی است که بتواند به تولیدات، محافل و جشنواره‌های ما در قالب‌های مختلف ضریب رسانه‌ای بدهد.

وی در ادامه گفت: رویکرد دوم ما ایجاد موسسه‌ای بر محور اقتصاد هنر و با وظیفه آماده سازی بستری برای فروش آثار فاخر هنرمندان متعهد به طور ويژه در حوزه هنری تجسمی است.

مجدالدین معلمی توجه ویژه به استان‌ها لازم دانست و اظهار داشت: صندوق حمایت از تولیدات استانی با مشارکت معاونت هنری و معاونت راهبری استان‌ها شکل می‌گیرد که تولیدات فاخر و خوب مراکز استانی به شرط تایید در شورای کارشناسی می‌توانند از آن برخوردار بشوند.

معلمی با اشاره به تأثیر منفی کرونا و هزینه‌های مالی سنگین بر برگزاری رویداد‌ها و جشنواره‌های ملی حوزه هنری بیان کرد: این آمادگی وجود دارد که رویدادها و جشنواره‌های بزرگ و ملی را به استان‌ها واگذار کنیم، اما ظرفیت ایجاد جشنواره جدید به هیچ وجه وجود ندارد.