آغاز به کار هیات‌های علمی معرفی چهره سال ۱۴۰۰ هنر انقلاب اسلامی

آغاز به کار هیات‌های علمی معرفی چهره سال  ۱۴۰۰ هنر انقلاب اسلامیآغاز به کار هیات‌های علمی معرفی چهره سال ۱۴۰۰ هنر انقلاب اسلامی

 

معاون هنری حوزه هنری از آغاز به کار هیات‌های علمی برای معرفی چهره سال ۱۴۰۰ هنر انقلاب اسلامی خبر داد.

معاون هنری حوزه هنری گفت: برای انتخاب چهره سال ۱۴۰۰ هنر انقلاب در دو سطح هیات‌های علمی و نخبگانی تشکیل شده است که فرایند انتخاب را بر اساس شاخص هایی، چون خلق اثر با انتشار وسیع یا اکران موفق در سال ۱۴۰۰، تاثیرگذاری اجتماعی، تلاش ویژه در خصوص آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، تجربه موثر در جریان سازی فرهنگی هنری همسو با انقلاب اسلامی و واکنش هنرمندانه، تاثیرگذار و سریع به اتفاقات و رویداد‌های روز کشور به انجام خواهند رساند.

 انتخاب اولیه و معرفی کاندیدا‌ها در رشته‌های داستان، شعر، نمایش، موسیقی، عکس، معماری، طنز، ادبیات پایداری، خوشنویسی، نقاشی، گرافیک، نگارگری، کاریکاتور، مجسمه سازی، تصویر سازی، فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و پژوهش انجام خواهد شد و در هر رشته یک هنرمند به عنوان کاندیدا به هیات عالی انتخاب معرفی و نهایتا طی فرایندی از میان این هنرمندان ۵ کاندیدای نهایی و چهره سال ۱۴۰۰ هنر انقلاب معرفی خواهند شد.

بنا به گفته معاون هنری حوزه هنری انتخاب یک رویداد ویژه هنری که توانسته باشد تاثیر اجتماعی فوق‌العاده‌ای در میان مردم بگذارد و سطح مخاطب قابل ملاحظه‌ای را به خود اختصاص دهد به عنوان رویداد برگزیده هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰ است.  این برگزیدگان در آیین پایانی هفته هنری انقلاب که از ۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه همزمان با ایام شهادت شهید آوینی برگزار می‌شود معرفی خواهند شد

همین فرایند در استان‌ها نیز به انجام می‌رسد و چهره سال هنر انقلاب در هر استان نیز معرفی و در ویژه برنامه اختتامیه هفته هنر انقلاب در استان تجلیل خواهد شد.

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی  می‌گوید در این هفته برنامه‌های متنوعی از سوی ستاد هفته هنر انقلاب در تهران و استان‌ها تدارک دیده شده است .از جمله آن ها می‌توان به تسهیل استفاده از سینما‌های حوزه هنری در سطح کشور و کتاب فروشی‌های مرتبط در آن ایام اشاره کرد. این برنامه‌ها در رشته‌های هنر‌های تجسمی، موسیقی، تئاتر، ادبیات، طنز و پژوهش در طول هفته هنر انقلاب در تهران و استان‌ها برگزار خواهد شد.

هفته هنر انقلاب اسلامی هر سال در ایام شهادت شهید آوینی با محوریت حوزه هنری انقلاب اسلامی و سایر دستگاه‌های هنری برگزار و چهره سال هنر انقلاب معرفی می‌شود.

پیشتر چهره‌هایی مثل مرتضی سرهنگی، مجید مجیدی، ابراهیم حاتمی‌کیا، وحید یامین‌پور و سید مسعود شجاعی طباطبایی به عنوان چهره سال هنر انقلاب انتخاب و معرفی شدند.