تسلیت محمدمهدی دادمان در پی درگذشت بانو مریم کاظم‌زاده

تسلیت محمدمهدی دادمان در پی درگذشت بانو مریم کاظم‌زادهتسلیت محمدمهدی دادمان در پی درگذشت بانو مریم کاظم‌زاده

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت سرکار خانم مریم کاظم زاده، عکاس و خبرنگار جنگ و همسر شهید اصغر وصالی را تسلیت گفت.

 به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، متن پیام تسلیت محمدمهدی دادمان به این شرح است؛

انالله و انا الیه راجعون

مجاهد خستگی‌ناپذیر فرهنگی و همسر شهید اصغر وصالی سرکار خانم مریم کاظم‌زاده به یاران شهیدش پیوست. در وصف او تکیه کردن به کلیشه‌ها اجحاف است. او صرفاً عکاس، خبرنگار، نویسنده و… نبود. او جانی بی‌قرار داشت که تنها با حضور در خط درگیری آرام می‌گرفت. هنگامی‌که شیفته‌وار با ندای امام از لندن به ایران آمد؛ سرنوشت خیلی زود او را به جبهه‌های غرب و همراهی با چمران و وصالی کشاند. زنی مبارز که خبرنگاری را نه شنیدن از آن‌ها که دیده‌اند؛ بلکه روایت دیده‌ها می‌دانست؛ همین بود که در مراحل مختلف دفاع مقدس با دوربینش در خط مقدم حاضر بود. سلوک او از آغاز جوانی تا لحظه هجرت به سرای باقی، الگویی تام و تمام از زندگی زنان بلند‌همت تاریخ معاصر این سرزمین است.

بر خودم و همه همسنگران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فرض می‌دانم با اهتمام به روایت هنرمندانه زندگی این بانوی نستوه، شمایل هنرمند حق طلبِ تکلیف‌محور برآمده از مکتب امام را، دقیق‌تر از قبل پیش روی مخاطبان حکاکی کنیم. ان‌شاءالله ایشان نیز که در چهلمین سالگرد فتح خرمشهر از محدودیت‌های عالم مادی رها شدند با دستی گشاده ما را در روایت خرمشهرهای پیش روی ملت ایران یاری نمایند.

محمدمهدی دادمان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی