۱۲ اثر دیده ‌نشده از پرویز کلانتری در آرتانیوم، تنها نت مارکت ایرانی

۱۲ اثر دیده ‌نشده از پرویز کلانتری در آرتانیوم، تنها نت مارکت ایرانی۱۲ اثر دیده ‌نشده از پرویز کلانتری در آرتانیوم، تنها نت مارکت ایرانی

 ۱۲ اثر از مجموعه نقاشی‌های تاکنون دیده نشده پرویز کلانتری، هنرمند نوگرای ایرانی به زودی در رویداد «آرتانیوم» معرفی و عرضه خواهد شد. این آثار که رقص‌های اقلیم‌های گوناگون ایران را به تصویر کشیده در فاصله سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ و با تکنیک آبرنگ خلق شده‌اند.

کلانتری در طول عمر حرفه‌ای خود همواره جنبه‌هایی از زندگی اجتماعی، بنیان‌های اعتقادی، فرهنگ عامیانه، معماری کویر و بافت‌های از دسته رفته را به تصویر کشید. نقاشی‌هایی که منابعی بی‌همتا برای مطالعه تاریخ اجتماعی و مشخصاً مردم‌شناسی به شمار ‌می‌روند. در نقاشی‌های او می‌توان زیست روستایی، امکانات زندگی روزمره، رویکرد‌های معنوی و اعتقادی و به ‌طورکلی زندگی اجتماعی مردم را به گونۀ یک تاریخ مصور و نمادین به تماشا نشست.

«آرتانیوم» تنها نت مارکت ایرانی است که بر پایه Ethereum فعالیت دارد و به ‌زودی از این آثار رمزگذاری‌شده به ‌صورت مالکیت مجازی (NFT) رونمایی می‌کند. آرتانیوم به نشانی https://artaniom.com پیش از امضای قرارداد با هنرمندان یا مجموعه‌داران نسبت به کارشناسی و تأیید اصالت مالکیت آثار اقدام می‌کند.

خانه هنرمندان ایران میزبانی نخستین رویداد آرتانیوم را بر عهده دارد.