مراسم تشییع پیکر زنده یاد حبیب‌الله صادقی، هنرمند انقلابی در عرصه هنرهای تجسمی، از مقابل فرهنگستان هنر برگزار شد

مراسم تشییع پیکر زنده یاد حبیب‌الله صادقی، هنرمند انقلابی در عرصه هنرهای تجسمی، از مقابل فرهنگستان هنر برگزار شدمراسم تشییع پیکر زنده یاد حبیب‌الله صادقی، هنرمند انقلابی در عرصه هنرهای تجسمی، از مقابل فرهنگستان هنر برگزار شد

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از ایرنا، در مراسم تشییع هنرمند فقید و صاحب نام، حبیب‌الله صادقی، که ساعتی پیش از در مقابل فرهنگستان هنر انجام شد، مصطفی رحماندوست شاعر و چهره‌ آشنای ادبیات کودک و نوجوان پیام تسلیت مقام معظم رهبری و رییس جمهور برای درگذشت حبیب‌الله صادقی را قرائت کرد.

در متن پیام رهبر انقلاب اسلامی آمده است: درگذشت هنرمند برجسته و انقلابی جناب آقای حبیب‌الله صادقی رحمة‌الله‌علیه را به هنرمندان و همکاران و دوستان و به ویژه به خانواده مکرّم ایشان تسلیت عرض می کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای وی مسألت می کنم.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیام درگذشت خود، مرحوم حبیب‌الله صادقی را هنرمندی برجسته و استاد متعهد عنوان کرد که درگذشت وی موجب تاسف و تالم خاطر شده است.
در ادامه این پیام آمده است: این پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی با پیوستن به نهضت امام خمینی، ذوق سرشار و توانمندی های هنری خود را وقف پیروزی انقلاب اسلامی کرد و در کمال وارستگی و خلق آثار ارزنده، در کنار مردم و انقلاب ماندگار باقی ماند.
اینجانب درگذشت این هنرمند مردمی و انقلابی را به خانواده محترم، جامعه هنری و دوستداران آن فقید سعید تسلیت عرض می کنم و برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و سلامت از خداوند بزرگ مسالت دارم.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیت درگذشت این هنرمند پیشکسوت استاد حبیب‌الله صادقی هنرمند برجسته عاشورایی عنوان کرد و گفت: این هنرمند  ماندگار هنر انقلاب و دفاع مقدس و قلم طلایی هنر ایران در آستانه ماه محرم تن را در میان زمینیان رها کرد، بر هُمای جان نشست و از عالم خاک پَرکشید تا بال در بال ملائک در پیشگاه معبودِ ازلی جایگاهی رفیع و مقامی شامخ یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ستایش زبان شیوای این هنرمند آورده است: وی در پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاد و جلوه‌هایی از زیبایی دین را به زبان تصویر نشان می‌داد؛ تصویرگر پیشاهنگ جبهه‌ی هنری انقلاب و مقاومت و جویبار زلال هنر ایران و انقلاب بود که در آثارش سراسر نبرد تاریکی و روشنایی را بازنمایی می‌کرد. هنرمندی که توش و توان خود را در راه ثبت حقیقت از منظر ولایت و بیان هنرمندانه‌ی آن چه در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورده بود، صرف کرد و جان‌های خسته‌ی مردمان عصر جدید را با هنر دینی و انقلابی آشنا ساخت.

وی ادامه داد: در میدان بود و در معرکه، عماروار. سینه سپرکرده انقلاب و هنرمندی در تراز انقلاب اسلامی که در دوران فعالیت درخشان خود خدمات و زحمات بسیاری در عرصه ترویج فرهنگ و هنر قرآنی کشید و در خلق آثار ماندگار و جاودان همتی وافر گماشت. آثار بی‌بدیلش، برجوشیده از روحیه انقلابی و مُلهم از تعالیم قرآن و سرشار از جسارت، نوآوری و زیبایی بود. او همواره در قامت یک هنرمند انقلابی و دلسوز، از آرمان‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پاسداری کرد.

مراسم خاکسپاری و تشییع پیکر این هنرمند با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عبدالرضا سهرابی مدیر مرکز هنرهای تجسمی، بهمن نامور مطلق رییس فرهنگستان هنر از مقابل فرهنگستان هنر برگزار شد.

حبیب‌الله صادقی هنرمند نقاش شناخته شده کشورمان که آثارش در بازتاب مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرده بود، صبح روز چهارشنبه (۵ مردادماه) در سن ۶۵ سالگی بر اثر بیماری قلبی درگذشت.