تعامل و هم‌افزایی استادان و هنرجویان در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

تعامل و هم‌افزایی استادان و هنرجویان در جشنواره هنرهای تجسمی جوانانتعامل و هم‌افزایی استادان و هنرجویان در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از مهر، سیدعباس میرهاشمی دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور در اردوگاه شهید باهنر کلکچال از کارگاه‌های هنری جشنواره بیست و نهم بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید که عصر روز سه‌شنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ اتفاق افتاد، به گفتگو با محمدمهدی رحیمیان دبیر هنری بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران و جمعی از استادان و داوران این دوره از جشنواره پرداخت و از نزدیک در جریان روند تعامل و هم‌افزایی استادان و هنرجویان قرار گرفت.

میرهاشمی پس از پایان این بازدید، ضمن اشاره به فضای مثبت حاکم بر بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: بدون شک، جشنواره‌ای که جوانان در آن حضور داشته باشند، به اندازه کافی گیرایی و جذابیت دارد؛ چراکه مملو از انرژی است و این انرژی‌ها نتایج ثمربخشی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران واجد پیشینه‌ای قابل دفاع و حائز اعتنا است. خوشبختانه رویکرد این دوره بر این اساس بود که سطح تعامل میان استاد و شاگرد افزایش یابد و به این نوع از تعامل، توجه جدی‌تری صورت گیرد. این تجربه تازه‌ای در تاریخ جشنواره به شمار می‌آید و امیدوارم ماحصل آن، زمینه‌های لازم را برای شناخت تکنیک‌های هنری و خلق اثر توسط هنرجویان جوان فراهم آورد.

بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، در ۱۱ رشته ارتباط تصویری (پوستر)، خوشنویسی (نستعلیق)، سفال و سرامیک، عکاسی، کاریکاتور (کارتون)، مجسمه‌سازی، طراحی، نقاشی، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب) و رسانه‌های هنری جدید (ویدئو آرت، چیدمان، هنر محیطی) از شهریور تا آذر ماه سال جاری به دبیری محمدمهدی رحیمیان در تهران برگزار می‌شود.