آثار هما دلورای در فریز نیویورک

آثار هما دلورای در فریز نیویورکآثار هما دلورای در فریز نیویورک

به آرت فر فریز یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های هنر معاصر در جهان است که سال ۲۰۰۳ در لندن آغاز به کار کرد و از سال ۲۰۱۲ در نیویورک نیز برگزار می‌شود. و در سال میلادی جاری، آرت فریز نیویورک از ۱۸ تا ۲۲ می‌۲۰۲۲ برپاست.

سال ۲۰۲۲ در نمایشگاه هنر پیشرو نیویورک بیش از ۶۵ گالری برجسته جهان حضور دارند و علاوه بر نمایش آثار هنرمندان، برنامه گفتگو و پروژه‌های ویژه برای حمایت از گالری‌ها و هنرمندان در این رویداد اجرا می‌شود.

بخشی از این رویداد Frame نام دارد و گالری‌های جوان در این بخش نمایش‌های انفرادی از هنرمندان معاصر را ارائه می‌کنند. علاوه بر این، نسخه اختصاصی اتاق تماشای Frieze همزمان با نمایشگاه اجرا می‌شود و گالری‌های بین‌المللی و مخاطبان را از سراسر جهان به هم متصل می‌کند. اتاق مشاهده فریز نیویورک (Frieze Viewing Room) به عنوان یک طرح دیجیتال جدید، از دوران کرونا با هدف کشف و جمع‌آوری هنر از گالری‌های برتر جهان، در فریز نیویورک راه‌اندازی شد و فرصتی را فراهم کرد تا گالری‌هایی از سراسر جهان آثار هنرمندان شناخته شده و نوظهور را در فضای یک گالری مجازی به نمایش بگذارند.

امسال از ایران نیز گالری دستان با نمایش انفرادی از آثار هما دلورای در فریز نیویورک حضور دارد. دلورای متولد ۱۳۶۰ است و مدرک کارشناسی رشته ارتباط تصویری را از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران دریافت کرده است. دلورای علاوه بر فعالیت در زمینه طراحی گرافیک در گونه‌های مختلف هنری فعالیت می‌کند و نمایشگاه‌های متعددی از آثارش برگزار کرده است.