«منشاء همه چیز» به نیویورک می‌رود

«منشاء همه چیز» به نیویورک می‌رود«منشاء همه چیز» به نیویورک می‌رود

نمایشگاه «منشأ همه چیز» با عکس‌هایی از نقاشی‌های دیواری میرزا حمید در The new gallery Hudson برگزار می‌شود.

این نمایشگاه شامل مجموعه عکس‌هایی است که مروارید خلیل‌زاد از نقاشی‌های خیابانی میرزا حمید تهیه کرده است. خلیل‌زاد که معمار و عکاس است با گشتن در سطح شهر تهران آثار میرزا حمید را مستند کرده است.

علی امانی با نام مستعار میرزا حمید هنرمند خیابانی است که در چند سال اخیر آثار او در کوچه و خیابان‌های تهران دیده می‌شود. او در نقاشی‌های خود تنها از متریال خاک سرخ استفاده می‌کند و همین ویژگی، در کنار تشابهات موضوعی و فضای کار‌هایش باعث شده است آثار او به راحتی برای مخاطب قابل شناسایی باشد و بسیاری از شهروندان تهرانی، به ویژه در مناطق مرکزی شهر، هر روز در انتظار طرحی نو از این هنرمند ناشناس هستند.

علی امانی پیش از آن که هنرش را به خیابان‌ها بیاورد، در تصویرسازی و نویسندگی فعالیتی جدی داشته است! او در سال 93 رمانی در حوزه‌ نوجوان منتشر کرده و همین‌طور تصویرسازی‌هایش در زمینه‌ی کودک به همراه داستان‌هایی کوتاه در چندین مجله به چاپ رسیده است. از اولین قدم‌های حضور میرزا در خیابان، طرح شابلون مانند و ساده‌ای از تصویر نه چندان واضح یک بانوی سوار بر اسب بود که ریشه در عقاید مذهبی این هنرمند داشت و آن را به دفعات و در ابعاد کوچک بر دیوارهای شهر حک کرده بود.

نمایشگاه «منشأ همه چیز» ۲۳ جولای در نیویورک افتتاح می‌شود.