«هنر انقلاب» باید تداوم داشته باشد و به خلق اثر جدید بیانجامد

«هنر انقلاب» باید تداوم داشته باشد و به خلق اثر جدید بیانجامد«هنر انقلاب» باید تداوم داشته باشد و به خلق اثر جدید بیانجامد

به گزارش مجله هنر به نقل از خبرگزاری مهر؛ محمدحسین نیرومند هنرمند طراح و کاریکاتوریست و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری و سینمایی در ارزیابی آثاری که در نمایشگاه آثار تجسمی «هفته هنر انقلاب» در حوزه هنری به نمایش درآمدند، بیان کرد: اگر بخواهم کوتاه صحبت کنم، انقلاب خیلی بیشتر از اینها از سیستم‌های فرهنگی هنری طلبکار است و این سطح آثار، حداقل کارهایی است که می‌توان انجام داد و واقعاً انتظار داریم وقتی صحبت از انقلاب، هنر انقلاب و هویتی که قرار است با آن شناخته شویم، می‌شود باید کارهای بهتر و فاخرتری را شاهد باشیم، چراکه در این زمینه، می‌توان خیلی کار کرد.

وی مرور آثار هنری قدیمی را در قالب یک نمایشگاه کافی ندانست و گفت: این آثار به ویژه آثار قدیمی که مجدداً در این نمایشگاه‌ها به نمایش درآمدند، حداقل کار بوده است؛ یعنی کسی که ذهنش درگیر هنر انقلاب باشد، می‌داند که هنر انقلاب در حال شکل‌گیری است و شخصیت پیدا می‌کند، اما در جایی متوقف می‌شود و چرایی این توقف را در ذهن دارد. «هنر انقلاب» باید تداوم داشته باشد و به خلق اثر جدید بیانجامد.

نیرومند درباره همگرایی و هم افزایی ارگان‌ها وسازمان‌ها در برپایی نمایشگاه‌های هنری مرتبط با «هفته هنر انقلاب» توضیح داد: با حضور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران، حوزه هنری و… نوعی همگرایی شکل گرفته و آغاز یک راه را نوید می‌دهد اما در این سطح انتظارات بیشتری را داشتیم و باید شاهد رخداد بزرگ‌تری می‌بودیم. امیدواریم که با حضور چنین سازمان‌ها و ارگان‌هایی، رویدادهای بزرگ‌تری را شاهد باشیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مسئله «فلسطین» در «هنر انقلاب» چقدر تاثیرگذار است، گفت: بحث و آرمان فلسطین یکی از چالش‌برانگیزترین و نقطه تقابل ما با سلطه جهانی به ویژه صهیونیسم است بنابراین هر فعالیتی که در این زمینه صورت گیرد، بحث جدی و مهم جهانی محسوب می‌شود و هر فعالیتی در این مورد نمود جهانی پیدا می‌کند. به اعتقاد من، هنر و آثار هنری به ویژه آثار گرافیکی و کاریکاتور خیلی می‌توانند در جلوه دادن فلسطین نقش داشته باشند. در این زمینه کمابیش کارهایی صورت گرفته است، اما چون خود من در حوزه هنر، آرمان‌گرا هستم به نظرم خیلی بیشتر باید در این زمینه کار کرد و به ویژه با وجود همگرایی‌هایی که در هشتمین «هفته هنر انقلاب اسلامی» روی داده است امیدواریم شاهد انجام یک کار مشترک در روز قدس باشیم.