پذیرش آثار ۷ عکاس ایرانی در مسابقه عکس آلمان

پذیرش آثار ۷ عکاس ایرانی در مسابقه عکس آلمانپذیرش آثار ۷ عکاس ایرانی در مسابقه عکس آلمان

آثار ۷ عضو فعال خانه عکاسان جوان، مورد پذیرش گروه داوری بیست و سومین مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی German International Photocup ۲۰۲۲ در آلمان قرار گرفت.

در این دوره از مسابقه که در چهار بخش رنگی، تک رنگ، طبیعت و مسافرتی برگزار می‌شود ۱۹ عکس از ۷ عکاس ایرانی عضو این خانه به اسامی علیرضا عطاریانی ( ۵ عکس )، سیدجلیل حسینی زهرایی ( ۳ عکس)، داود یاراحمدی ( ۳ عکس)، قدیر وقاری ( ۲ عکس)، شرمین نصیری ( ۲ عکس)، معصومه کریمی ( ۲ عکس) و زهرا عطاریانی ( ۲ عکس) در بخش کودکان زیر ۱۲ سال مورد پذیرش مسابقه و نمایشگاه قرار گرفت.

رسول اولیا‌زاده مدیر خانه عکاسان جوان در این باره گفت: عکس‌های پذیرفته شده در این نمایشگاه که جزء معتبرترین مسابقه‌های پنج ستاره جهانی و دارای درجه کیفیت A از اتحادیه عکاسان حرفه‌ای اروپا است، علاوه بر شهر فیلدراشتات به طور هم زمان در چهار شهر بادن، هسن، نیدرزاخسن و نورد‌هایم برگزار می‌شود. از میان ۲۳ هزار و ۹۱۱ عکس دریافتی از ۲ هزار و ۹۷۱ عکاس از ۱۱۹ کشور جهان، تعداد ۷۷۵ عکس از ۲۶۵ عکاس از ۷۲ کشور در بخش بزرگسال و کودکان به نمایشگاه راه یافت.

خانه عکاسان جوان در تهران نیز با ۳۳ عکاس حاضر در طی سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و سال جاری در ۵ سال متوالی جزء کلوپ‌های برتر این دوره از مسابقه قرار گرفت.

برگزاری این رقابت بین‌المللی، برای بیست و سومین سال متوالی توسط فدراسیون عکاسی آلمان DVF، گروه عکاسی D. PIXX با نظارت اتحادیه جهانی عکاسی GPU و انجمن عکاسی آمریکا PSA و تحت امتیاز فدراسیون جهانی عکاسی FIAP انجام شد.