کارتونیست ایرانی جایزه ویژه مسابقه بین‌المللی Bukovina رومانی را از آن خود کرد

کارتونیست ایرانی جایزه ویژه مسابقه بین‌المللی Bukovina رومانی را از آن خود کردکارتونیست ایرانی جایزه ویژه مسابقه بین‌المللی Bukovina رومانی را از آن خود کرد

 «نان» موضوعی بود که ۳۹۳ کارتونیست را از از ۵۸ کشور  دنیا به شانزدهمین دوره مسابقه بین‌المللی Bukovina رومانی کشاند. این هنرمندان با ۱۰۶۱ اثر در این رویداد بین‌المللی شرکت کردند.

در این مسابقه ۶۷ شرکت‌کننده از ایران حضور داشت که بین آنان حمید صوفی موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه ویژه این دوره از مسابقات گردید. وی متولد ۱۳۵۹ از ایران است که طی سال‌ها فعالیت هنری در عرصه کاریکاتور با روزنامه‌هایی مانند جام جم، همشهری جوان و آفتاب یزد همکاری کرده و در مسابقات بین‌المللی کشور‌هایی چون پرتغال، چین، کره جنوبی، آرژانتین و... نیز حضور داشته است.

صوفی در سال‌های فعالیت خود موفق به کسب رتبه و جوایز متعددی از رویداد‌های جهانی شده است که از جمله؛ جایزه ویژه دهمین مسابقه بین‌الملی دیوگنس تابرادا(آرژانتین)، مدال برنز مسابقه بین‌الملی کاریکاتور الکلیسم(چین)، لوح تقدیر چهاردهمین مسابقه بین‌الملی کاریکاتور دایجون(کره جنوبی)، لوح تقدیر مسابقه بین‌الملی کاریکاتور مطبوعات جهان، پرس‌کارتون(پرتغال)، جایزه ویژه بیست‌وهفتمین مسابقه بین‌الملی کاریکاتور ملانصرالدین(ترکیه).

لازم به ذکر است شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللیBukovina  (۱۵ جولای ۲۰۲۲) که توسط موزه ملی Bukovina سازماندهی شده است تا ۱۵ آگوست ادامه دارد.