دبیر هنری بخش پوستر و تایپوگرافی چهاردهمین سوگواره هنری عاشورایی معرفی شد

دبیر هنری بخش پوستر و تایپوگرافی چهاردهمین سوگواره هنری عاشورایی معرفی شددبیر هنری بخش پوستر و تایپوگرافی چهاردهمین سوگواره هنری عاشورایی معرفی شد

سید مهدی حسینی به عنوان دبیر هنری بخش پوستر و تایپوگرافی چهاردهمین سوگواره هنری عاشورایی معرفی شد. این سوگواره به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی در دوبخش ملی و بین المللی برگراز خواهد شد.

 به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، سید مهدی حسینی در سن ۲۲ سالگی به عضویت انجمن خوشنویسان ایران در آمده و در سال ۱۳۸۰ عضو انجمن هنرهای تجسمی گردید. زمینه های فعالیت او در گرافیک متعدد می باشد اما به سبب آشنایی و مهارتی که در خوشنویسی داشته است، تایپوگرافی هایش رنگ و بوی دیگری دارند. حسینی سابقه داوری در بسیاری از مسابقات و فراخوان های گرافیکی را دارد و دبیری بخش های پوستر و تایپوگرافی جشنواره های متعدد ملی و بین المللی، برگزاری کارگاه های آموزشی در سطوح بین المللی و ملی بخشی از فعالیت های او در سالهای اخیر است.

موضوعات سوگواره دراین دوره پیرامون اربعین حسینی و با نگاهی هنرمندانه به وقایع تاریخی و اجتماعی و بازتاب توجه امروزی شیعیان و مسلمانان جهان طراحی شده است.

همچنین فراخوان سوگواره دربخش موضوعات اختصاصی بخش پوستر و تایپوگرافی شامل:

۱٫اربعین حسینی: پیوند شیعیان و زمینه ظهور منجی.

۲٫اربعین حسینی: پیوستگی نسل‌ها، خانواده حسینی .

۳٫اربعین حسینی: تبلور محبت و ایثار و مُدارا.

۴٫اربعین حسینی: همبستگی امت مسلمان  .

۵٫اربعین حسینی: ارادت غیر مسلمانان به امام حسین علیه السلام.

گفتنی است چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی آبان ماه ۱۴۰۱ در تهران و ۳۱ استان کشور برگزارخواهد شد. فراخوان سوگواره در بخش های مختلف در سامانه  www.artfest.ir  قابل دسترس می باشد.