معرفی داوران بخش نقاشی چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی

معرفی داوران بخش نقاشی چهاردهمین سوگواره هنر عاشوراییمعرفی داوران بخش نقاشی چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی

کاظم چلیپا، حسن روح الامین و مرتضی گودرزی دیباج آثار بخش نقاشی سوگواره هنر عاشورایی را داوری خواهند کرد.

 به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، کاظم چلیپا، حسن روح‌الامین و مرتضی گودرزی دیباج به عنوان داوران بخش نقاشی سوگواره هنر عاشورایی معرفی شدند.

اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به کارنامه هنری و فعالیت داوران بخش نقاشی سوگواره هنر عاشورایی داشته باشیم باید یادآور شویم که کاظم چلیپا، متولد ۱۳۳۶ در تهران است. وی تحصیلات خود را در مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس نقاشی از دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه شاهد به اتمام رساند. چلیپا طی سال‌ها فعالیت و خلق آثار هنری در مجامع علمی ـ هنری، جشنواره‌ها و رویدادهای هنری نیز همواره حضوری فعال داشته است. وی عضو هیئت علمی دانشگاه هنر شاهد، مدرس دانشکده‌های هنر، عضو افتخاری انجمن نقاشان باکو بوده و در رقابت‌های هنری داخلی و خارجی جوایز و الواح تقدیری متعددی را به خود اختصاص داده که مقام برگزیده نمایشگاه بین‌المللی ظریفه ژاپن و قلم‌موی زرین یکی از ده‌ها جوایز کسب شده توسط کاظم چلیپا است.

همچنین مرتضی گودرزی متولد ۱۳۴۱ بروجرد است که مدرک دکترای فلسفه هنر، فوق‌لیسانس نقاشی، لیسانس نقاشی و دیپلم اقتصاد اجتماعی را اخذ کرده است. وی عضو هیأت علمی دانشگاه سوره، محقق و پژوهشگر هنری، ریاست مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های ایران، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی از ۱۳۸۱، سردبیر مجله تخصصی بیناب از ۱۳۸۲، رئیس مرکز هنرهای تجسمی از ۱۳۸۸ بوده و مقالات متعددی در زمینه هنر به چاپ رسانده است که از جمله آن می‌توان به «یک هنرمند،‌ یک اثر»، «نقاشی امروز، مخاطبین دیروز»، «آن روح شاعرانه و صمیمی»، «فوویسم، ددگری»، «کوبیسم»، «فوتوریسم»، «سورئالیسم»، «گرنیکای یکصد و پنجاه هزار فرانکی»، «دردی که قلبم را می‌فشارد»،  «مدرنیسم خام» اشاره کرد.

گودرزی دیباج در زمینه‌های تخصصی هنر از جمله نقاشی، فلسفه هنر، نقد هنر و تاریخ هنر فعالیت می‌کند. وی در جشنواره هنرهای تجسمی، بی‌ینال نقاشی تهران و نمایشگاه بین‌المللی طراحی تهران افتخاراتی را کسب کرده است.

لازم به ذکر است، حسن روح‌الأمین متولد سال ۱۳۶۴ فارغ‌التحصیل دانشکده هنر دانشگاه شاهد است. وی پایان‌نامه‌اش درباره موضوع عاشورای حسینی است، به همین علت بیشترین تابلوهایی که تاکنون کشیده، مضمون عاشورایی دارد.

وی درسال ۹۸ جایزه چهره سال هنر انقلاب را کسب کرده  و به عنوان برگزیده مسابقه بین‌المللی ادیان توحیدی شناخته شده است. «اصحاب آخرالزمانی اباعبدالله»، «یا ساقی العطاشا»، «قاهرالعدو»، «آخرین سرباز لشکر»، «ویرانه شام»، «شیرین تر از عسل»، « آتش پرستارم شده»، «عرش بر زمین افتاد»، «علقمه» و «بهانه خلقت» از جمله آثار وی به شمار می‌رود. وی همچنین آثاری با موضوع احمد متوسلیان و محسن حججی هم خلق کرده است.

گفتنی است، چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی ۲۵ مهرماه ۱۴۰۱ در تهران و ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.