نقش آرمان‌ها و باورهای مردم روی بوم‌های حبیب‌الله صادقی

نقش آرمان‌ها و باورهای مردم روی بوم‌های حبیب‌الله صادقینقش آرمان‌ها و باورهای مردم روی بوم‌های حبیب‌الله صادقی

محمود سالاری با حضور در موزه هنرهای معاصر فلسطین از کارگاه نقاشی حبیب‌الله، نقاش پیشکسوت کشورمان بازدید کرد.

وی ضمن گفت‌وگو با حبیب‌الله صادقی در جریان روند آماده‌سازی آثار این هنرمند پیشکسوت عرصه نقاشی، کاریکاتور و گرافیک قرار گرفت.

سالاری در این بازدید ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار با آرزوی سلامتی برای این نقاش هنرمند، تاکید کرد: استاد حبیب‌الله صادقی در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس با آثار خود کنار مردم بود و باورها و آرمان‌های مردم را نقش زد؛ کسی که انقلابی است و تفکر آرمانی دارد، همواره به دنبال ایجاد تحول، تجلی، قرائت و یافت جدید از روحیه انقلابی است و تاکنون با زبان هنر، ثابت قدم پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده است.

در این بازدید حبیب‌الله صادقی با اشاره به نبرد تاریکی و روشنایی در آثارش، گفت: همواره تلاش می‌کنم در خلق آثارم روایتگر تاریخ در حوزه‌های مختلف انقلابی، حماسی، ادبی و باستانی باشم.

صادقی ضمن بیان خاطراتی از دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تأثیر آن در خلق آثارش و سایر هنرمندان انقلابی، اظهار داشت: باید مراقبت کنیم که هنرمندان انقلاب که به نوعی سرمایه‌های ما هستند از گردونه خارج نشوند.

حبیب‌الله صادقی در سال ۱۳۶۴، اولین کلاس طراحی خود را در دانشکده هنرهای زیبا برگزار کرد. او در دانشگاه‌های مختلفی همچون دانشکده هنر، دانشگاه شاهد، دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه الزهرا و در سال‌های اخیر نیز در واحد هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به آموزش و مدیریت پرداخته است.